Labels

Wednesday 15 April 2015

Scotland 2015 - Trip to the Scottish lands

CRÒNICA DEL VIATGE A ESCÒCIA (DEL 7 AL 14 D’ABRIL)

Els alumnes de 3r d'ESO que cursen el crèdit “Oral English Practice” juntament amb els de "Francès" realitzaren un sortida cultural a Escòcia del 7 al 14 d'abril, que tenia com a objectiu practicar l'anglès a més de conèixer els racons d'una de les ciutats més atractives d'Europa, Edimburg, juntament amb un tour per les muntanyes Highlands i fins a l'illa de Skye on es podia admirar el típic paissatge escocès . Aquesta és la crònica d'un intens viatge en la que us fem partícips de les nostres experiències escoceses.

The Edinburgh Castle
Scott Monument
At the Tartan Weaving Mill
At the Royal Mile and the Edinburgh castle at the background
El primer dia per familiaritzar-nos amb la ciutat, vam passejar per la Royal Mile alta, visitant la majestuosa catedral de Saint Giles', vam trobar el primer "bagpiper" tocant el inequívoc só del sac de gemecs. Després vam visitar el conegut museu de Scotch Whisky Experience amb una de les col·leccions de whisky més grans del món, la famosa fàbrica on es teixeix el famós estampat escocès, el Tartan Weaving Mill i visita fins al Castell d'Edimburgh on vam gaudir d'unes vistes espectaculars de diferents angles de la ciutat. Per acabar el dia vam visitar la zona d'oci nocturn Grassmarket i els seus voltants on hi ha gran concentració de pubs i ambient de festa.
At Grassmarket
At the Beehive Inn Pub at Grassmarket

El segon dia vam visitar el Museu de l'Infància, Childhood Museum, amb grans col·leccions de joguines de tots els temps. Després vam visitar la zona de Holyrood al final de la Royal Mile on hi destaca el singular edifici del Parlament Escocès de l'arquitecte català Enric Miralles amb les diferents estances i el saló principal on es fan els debats parlamentaris. Després van visitar les instal·lacions del Museu de la Ciència, Dynamic Earth Science i els jardins del Palau de la Reina, el Holyrood Palace. Des d’aquí vam sortir de la Royal Mile per visitar la famosa avinguda comercial de Princess Street on s'imposa el majestuós Walter Scott Memorial sempre acompanyat del so del sac de gemecs. Vam dinar al restaurant italià La Lanterna i després vam visitar el Scottish National Portrait Gallery, on hi ha retrats de tots els temps i grans murals a un edifici molt emblemàtic. Per acabar el dia vàrem fer les primeres compres a l'artèria principal pel shopping, Princess Street i acabar fent uns coffees a un Starbucks de la Royal Mile prop del nostre hostal.

At the Scottish Parliament
At the fountain at West Princess Street Gardens in Edinburgh
El tercer dia vam visitar la famosa universitat d'Edimburg on vam admirar el pati interior, algunes estances i la sala de la Gran biblioteca. Vam continuar cap a l'estàtua del gosset Bobby Greyfriars, on es va explicar la seva llegenda i vam visitar el famós cementiri de Greyfriars on hi ha nombroses llegendes de la història fosca de l'Edimburg del passat. Vam veure el col·legi amb el qual es va inspirar la JK Rowling en la seva famosa novel·la de Harry Potter i el cafè on va escriure la novel·la The Elephant House. Seguidament vam visitar el National Museum of Scotland, un museu amb una gran varietat temàtica repartit en nombroses sales i amb una terrassa a la 7a planta amb boniques vistes a la ciutat. Vam dinar a la plaça de Grassmarket al famós pub The Beehives Inn i després vam seguir la visita de la ciutat amb els jardins de Princess Street, la bonica Capella de Saint John's Chapel, The Scottish National Gallery, amb grans obres d'art molt reconegudes arreu del món. Vam escoltar un altre bagpiper i ens vam dirigir a visualitzar el skyline de tota la ciutat des de dalt del turó de Calton Hill, on s'hi troba el Nelson Monument, el National Monument on ens vam enfilar per tenir una magnífica vista de la ciutat i des d'on es veu la mar i el famós monument circular, Dugald Steward Monument, una de les icones més famoses de la ciutat d'Edinburgh. Al vespre una mica de temps lliure per fer shopping i retorn a l'hostal.
The view of the city of Edinburgh from Calton Hill
Dugald Steward Monument & the skyline from Edinburgh city centre from Calton Hill
This is a pict of the whole group

At Calton Hill and the National Monument at the background

Having fun at the Holyrood area
El quart dia vam anar a visitar el museu The People's Story que exposa com vivia la gent humil i treballadora d'Edimburg des del segle XVIII fins avui en dia i El Museu d'Edimburg que conserva tota mena d'objectes i estris des de fa alguns segles fins avui en dia. Després vam visitar l'ajuntament, el Town Hall i el Museu dels Writers que conserven objectes personals sobretot dels seus 3 grans escriptors escocesos  Robert Burns, Sir Walter Scott i Robert Louis Stevenson. Vam veure un dels molts Close (carrerons estrets) que hi ha a la Royal Mile que portaven a la ciutat subterrània i fosca que ens segles passats amagaven els crims i les vergonyes de la ciutat. A la tarda després de dinar vam visitar la magnífica Catedral de Saint Mary's i vam fer les últimes compres a Princess Street i a la Royal Mile perquè aquest era el nostre últim dia a la capital. A la nit vam anar a veure Edinburgh by night i vam viure el gran ambient festiu que es respirava un divendres a la nit als pubs i discoteques de Grassmarket i Victoria Street.
El cinquè dia va començar el tour per les Highlands amb el conductor i guia Greg. Vam anar cap  al contat de Perthshire passant el famós Forth Rail Bridge, un pont ferroviari de finals del segle XIX, un miracle de l'enginyeria. Per continuar cap a Dunkeld, el cor del país de Macbeth on vam visitar la seva imponent Catedral al costat del riu Tay i el poble. Seguidament vam visitar el Tay Forest Park, un parc natural amb unes magnífiques vistes als paratges boscosos, al riu i al Hermitage, una gran cascada des d'una balconada anomenada The Queens View. A continuació vam arribar a Pitlochry, un poble molt pintoresc on vam dinar el típic "fish & chips". Després vam continuar el tour fent un petit recorregut a peu per la reserva natural de Faskally trails, una zona verda boscosa al voltant del llac Loch Dunmore. Vam passar per la zona de les vistoses serralades dels Cairngoms i més endavant vam visitar les ruïnes del Castell de Ruthven Castle, que fou convertit en barracons per l'exèrcit degut a la seva situació estratègica. En aquests paratges vam admirar les primeres "hairy coos", les vaques peludes típiques de les Highlands pròximes a la gran explanada misteriosa i solitària d'erm on va tenir lloc la gran batalla al Culloden Battlefield al 1746 on els anglesos van derrotar als escocesos. D'aquí vam dirigir-nos a la ciutat d'Inverness, capital de les Highlands. Vam passejar pels seus carrers fins al passeig del riu Ness on vam visitar l’església Old High Church, el singular pont peatonal Greig Street Footbridge i el majestuós Inverness castle, que despunta al capdamunt de la muntanya amb les seves magnifiques vistes a tota la ciutat i al seu riu Ness. En acabar vam anar cap a High Street on ens vàrem trobar una desfilada escocesa amb centenars de persones amb la pertinent indumentària escocesa desfilant pel centre de la ciutat al compàs de la música de les gaites i tambors.
The Forth Rail Bridge

The gardens at Dunkeld Cathedral by the river Tay
Ruthven Castle
Inverness Castle
The typical Scottish Parade in Inverness
At the Loch Ness
At the Loch Ness with monster "Nessie"
El sisè dia vam sortir d'Inverness per vorejar el marge esquerra del llac Ness fins a Drumnadrochit on vam parar a fer una visita al llac Ness i al Loch Ness Nessie shop, on hi ha una rèplica del monstre Nessie i és des d'on surten creuers que passegen pel llac fins al Castell Urquhart, avui en ruïnes però famós per la seva ubicació als peus del Llac Ness. Vam fer diverses parades a diferents indrets on trobàvem castells, bestiar com les famoses vaquetes peludes, les "hairy coos", i les ovelles de les Highlands, amb el cap negre o blanc, molt peludes i amb cornamenta, els cérvols salvatges de Cluanie Inn, que tot i viure en llibertat eren mansos i es deixaven tocar, i fins i tot alguns cavalls salvatges pastant pels prats en llibertat, també rierols, cascades i centenars de llacs acompanyats d'una vegetació diversa i amb meteorologia canviant que feia cada instant únic e irrepetible. Vam seguir Highlands endins veient molts boscos frondosos i alguns ja talats per la comercialització de la fusta i llacs que es barrejaven amb la mar. Vam parar al Castell de Eilean Donan Castle, situat entre el Loch Duich i Loch Alsh per gaudir de les magnífiques vistes al llac Alsh i des d'aquí vam entrar pel Kyle of Lochalsh cap a l'illa de Skye.

At Cluanie Inn with some wild deers
At the Eilean Donan Castle in Loch Alsh

Vam fer un tour sencer per l'illa, vorejant alguns dels llacs, admirant les serralades, les valls, els rius i les cascades que anàvem trobant al nostre pas, passant per Broadford i fins al poble de pescadors de Portree, un pintoresc poblet de cases de colors amb unes vistes increïbles i amb unes badies d’aigües tranquil·les amb barquetes ancorades i milers d'aus de tota mena voltant per allí. Després de dinar vàrem anar a la punta nord de l'illa, passant per les muntanyes de Old man of Storr i dirigint-nos cap a Staffain i Kilt Rock on hi ha uns sorprenents penya-segats amb formes de pilars geomètrics com si fossin columnes de basalt i formant la silueta de la famosa faldilla escocesa amb els plegons inclosos el "Kilt Rock" des d'on descendeix una espectacular cascada d'aigua cap a l'oceà que es diu Mealt Fall. En aquest indret també es troba el Loch Mealt i el Staffin Ecomuseum amb dades dels temps dels dinosaures. Des d'aquí van iniciar un ascens empinat cap dalt de les muntanyes on hi havia el famós Highland cattle, les ovelles amb cornamenta escampades per tot arreu, en llocs agrestes i singulars fins a Quiraing, un lloc màgic i encantat des d'on es podia admirar les grans valls de l'illa fins a l'oceà. En l'altitud d'aquests paratges mig desèrtics i tan bucòlics es van gravar algunes de les escenes de El Senyor dels Anells. Des d'aquí vam continuar el tour fins a la població de Uig on vam fer les últimes compres i retorn per l'altre costat d'illa admirant les valls, llacs, rius, serralades de muntanyes i continuació del viatge cap a l'Escòcia del Loch Ness fins a la població de Fort Augustus on vam visitar els famosos Locks, les rescloses que graduen el diferent nivell d'aigua i connecten la boca del Llac Ness amb el canal al Riu Oich. Vam dormir a un hostal als peus del llac Ness, al Morag's Lodge.
The Loch Portree at the Portree Bay - the Isle of Skye
Kilt Rock and the famous Mealt Fall at the Isle of Skye
The Quiraing at the Isle of Skye

El setè dia vam fer el comiat al famós llac Ness amb unes fotos a la boca del llac i als creuers aparcats al canal de Fort Augustus que també fan passejos per Loch Ness. Des d'aquí ens vam endinsar serralades endins vorejant més llacs com Loch Linnhe fins a l'explanada de Spean Bridge Memorial on vam admirar les serralades nevades amb el Ben Nevis al fons envoltat de núvols. Des d'aquí vam anar cap a Fort William, per visitar el Inverlochy Castle, situat al costat del riu Lochy. I així vam continuar fent més serralades en direcció a les muntanyes empinades de Glencoe, un dels llocs més espectaculars i bonics d'Escòcia, on hi va haver la gran massacre de 1692, i de fet es coneix com la Vall del Plor, on s'han filmat moltíssimes pel·lícules pel seu paisatge tan abrupte i trist. Aquí vam fer una caminada per la vall des d'on es podia admirar les siluetes empinades de ambdós costats de muntanyes de la vall i per on es veia córrer rierols que conduïen al riu Coe situat al mig de la vall. Després de la passejada vam arribar a un punt on hi vam trobar un altre " Scottish bagpiper" un gaiter amb indumentària escocesa tocant aquell so ja inconfusible per a tota la vall del Glen Coe. Vam seguir més ruta endavant, veien prats d'ovelles i vaques fins al poble de Killin on vam admirar el riu Dochart i les seves espectaculars cascades escampades per tota l'amplitud del riu. Vam prendre algunes instantànies en un indret tan singular i inusual per a continuació posar rumb cap a Stirling, on vam pujar al turó per veure el Monument a William Wallace, el famós National Wallace Monument que honora al primer heroi nacional d'Escòcia, des d'on es pot veure unes vistes espectaculars de la ciutat de Stirling. Més tard vam anar a Stirling fins al Castell i des d'allí vam posar rumb cap a l'aeroport d'Edimburg.
At the Locks at Fort Augustus next to the monsters Nessie and Little Nessie
The snowed mountains of the Highlands with Ben Nevis at the background at Spean Bridge Memorial
The traditional Scottish bagpiper at Glen Coe mountains
The typical Hairy Coos at a meadow by the river Dochart
Falls of Dochart at Killin
The National Wallace Monument at Stirling

Stirling Castle
El vuitè dia va començar fent espera a l'aeroport d'Edinburgh fins a l'hora de facturació de maletes que va començar a les 4 del matí per embarcar a les 6 i només entrar a l'avió ens vam acomodar per quedar-nos tots dormits fins arribar a Barcelona a les 9 del matí. El que no sabíem és que encara ens esperava una última sorpresa que fou la coincidència amb tota la plantilla del FC Barcelona a l'aeroport del Prat, amb salutacions i fotos amb alguns del astres del club com Gerard Piqué, Leonel Messi, Neymar, Suarez, Montoya, etc. quan ells havien d'agafar un vol cap a París per jugar l'endemà el partit de Champions contra el Paris Saint Germain. Així doncs, en arribar a casa el mateix 14 d'abril, a les notícies esportives de migdia del Canal Cuatro ens vam veure a la televisió gravats fent-nos la foto i xerrant amb el jugador Gerard Piqué entre d'altres astres. Tot plegat INOBLIDABLE !!!
                                                 See you soon Scotland !!!
At Barcelona airport with FC Barcelona football player Gerard Piqué

Per veure la galeria completa d’imatges del viatge a Escòcia clica al següent enllaç: